X
تبلیغات
طراحی سایت | سئو | طراحی فروشگاه

امروزه طراحی سایت فروشگاهی به دغدغه اصلی فروشندگان تبدیل شده است. با استفاده از این وب سایت ها شما می توانید محصولات و خدمات مد نظر خود را به همراه ویژگی ها و مشخصات آن ها در معرض دید همگان بگذارید. اینترنت جهان را فراگرفته است و امروزه می توان تقریبا همه چیز را به صورت آنلاین پیدا کرد. از زمان ظهور اینترنت تا تاکنون وب سایت های بسیاری به عرصه رقابت در دنیای طراحی سایت های فروشگاهی وارد شده اند اما چه عواملی سبب شده که برخی از این فروشگاه ها به موفقیت برسند و برخی دیگر شکست را تجربه کنند؟ آیا طراحی فروشگاه اینترنتی فقط مختص فروشندگان معروف و بزرگ است یا خرده فروشان نیز می توانند از این فروشگاه ها بهره کافی را ببرند؟

می توان دلیل شکست اغلب فروشگاه های اینترنتی را عدم داشتن اطلاعات کافی درباره طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای و عدم رضایت مشتریان آنان دانست که این مشکلات ناشی از نداشتن علم و توانایی کافی در این زمینه های تخصصی است. شرکت نوپرداز با بهره گیری از کادری مجرب و حرفه ای خدمات طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی را به صورت کاملا تخصصی در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

وب سایت فروشگاهی 

اگر قصد طراحی یک سایت فروشگاهی اینترنتی را دارید، توصیه می کنم به نکات زیر توجه داشته باشید:

طراحی سایت فروشگاهی واکنش گرا یا ریسپانسیو

خریداران دوست دارند به آسانی و با هر دستگاهی که در اختیار دارند بتوانند به فروشگاه اینترنتی مد نظر خود مراجعه کنند. این نکته بسیار مهم است که وب سایت شما و محتوای آن باید بر روی تمام دستگاه هایی که به اینترنت دسترسی دارند پشتیبانی شود. تمام مشخصات و ویژگی ها باید بدون وقفه و به سرعت نمایش داده شوند و به مشتریان آنلاین شما خدمات ارائه دهند، زیرا این بزرگ ترین خواسته آنان از فروشگاه اینترنتی شما است. آمار های جهانی نشان داده است، روز به روز بر تعداد افرادی که از طریق دستگاه های موبایل به جستجو در اینترنت می پردازند افزوده می شود. با بررسی این آمار و ارقام و نگاهی به توسعه اینترنت در زندگی مردم می توان نسبت به اهمیت سایت های واکنش گرا آگاهی پیدا کرد.

گزینه های حمل و نقل رایگان یا رقابتی

سال گذشته UPS یک تحقیق بزرگ در زمینه تجربه کاربری انجام داد. با توجه به این مطالعه گسترده، 81 درصد از خریداران آنلاین، حمل و نقل رایگان را مهم ترین عامل در به انجام رساندن خرید های اینترنتی خود می دانستند. گزینه های دیگر حمل نقل مانند حمل و نقل رقابتی نیز از درصد بالایی برخوردار بودند. همان مطالعات نشان می دهد که 58 درصد مشتریان حاضر به اضافه کردن چیزهای بیشتر به سبد خرید خود به ازای حمل و نقل رایگان هستند. اما نکته جالب این بود که در وب سایت های فروشگاهی که چنین گزینه هایی مطرح نبود بسیاری از خریداران به علت بالا بودن هزینه های حمل و نقل خرید خود را در سبد خرید رها کرده و منصرف شده اند. در نتیجه گزینه های حمل و نقل رایگان یا رقابتی در صورتی که به درستی اجرا شوند، می توانند موفقیت شما را به همراه داشته باشند و مشتریان بیشتری را برای سایت فروشگاهی شما به همراه داشته باشند.

استفاده از ناوبری و جستجو حرفه ای

آیا فروشگاه اینترنتی شما کاربر پسند است؟ بهتر است از چند نفر از دوستان خود بخواهید که وب سایت شما را بررسی کنند به شما بازخوردی ارائه دهند. این روش ساده و موثر اغلب نادیده گرفته می شود، اما بسیار حیاتی است. وب سایت فروشگاهی شما باید به گونه ای طراحی شود که برای مشتریان آسان تر از رفتن به مغازه یا فروشگاه فیزیکی باشد. گزینه های ناوبری و جستجو در خرده فروشی آنلاین بسیار مهم هستند. درباره طراحی نوار جستجو باید به خوبی فکر شود و بر اساس سایت شما آن را ایجاد کرد. این نوار جستجو باید بتواند پیشنهادات مختلفی درباره گزینه هایی که خریداران به دنبال آنان هستند به آن ها ارائه دهد. تحقیقات اخیر نشان داده اند که رابط کاربری مناسب و استفاده از ابزار جستجو به صورتی کاربر پسند سبب افزایش ماندگاری بازدید کنندگان وب سایت شما خواهد شد.

طراحی سایتنکات ویژه طراحی سایت فروشگاهی 

استفاده از عکس های برتر و ایجاد امکانات مختلف برای نمایش آن ها در رنگ ها و حالت های مختلف یکی از عوامل مهمی است که سبب موفقیت فروشگاه های اینترنتی می شود. در یک تصویر هزاران حرف نهفته است که شما باید بتوانید آن ها را به درستی به مشتریان خود انتقال دهید. ارائه توضیحات دقیق درباره محصولات و مشخصات آن ها از دیگر عوامل مهمی است که در طراحی فروشگاه های اینترنتی باید به آن ها توجه داشت. همچنین رابط کاربری و تجربه کاری از جمله اساسی ترین نیاز ها در طراحی فروشگاه های اینترنتی هستند. اما سوالی که این جا مطرح می شود این است که برای طراحی یک سایت فروشگاهی مناسب باید به کدام شرکت مراجعه کنیم؟

در پاسخ باید گفت که برای بررسی شرکت ها، ابتدا بایستی به عواملی مانند سابقه شرکت و نمونه کار های آن ها، استفاده از نیرو های متخصص، ابراز رضایت مشتریان، پشتیبانی مناسب و احترام آن ها به خواسته های مشتریان توجه داشته باشید و پس از انجام بررسی های لازم، سایت فروشگاهی مورد نظر خود را سفارش دهید.


امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6


.
16:56

هنگامی که مشغول طراحی وب سایت ایستا هستید می توانید صفحات ساخته شده را درون هر یک از درایوهای ویندوز ذخیره سازی نموده و با توجه به وجود پیوند میان آنها، با دنبال کردن پیوندها عمل کرد وب سایت طراحی شده را مورد ارزیابی قرار دهید. اما وقتی برخی قابلیت های خاص نظیر جمع آوری داده ها از طریق فرم را در صفحاتی که با زبان XHTML ایجاد می شوند می گنجانید باید صفحات طراحی شده را بر روی سرور وب محلی قرار دهید تا محیط وب روی رایانه شما شبیه سازی شده و بتوانید صحت عملکرد این سرویس اضافه شده به صفحه را آزمایش کنید.
این مسأله در خصوص وب سایت های پویا که با استفاده از زبانهای برنامه نویسی تحت وب نوشته میشوند امری کاملا ضروری است. پیش از توضیح بیشتر در مورد این مطلب باید با دو مفهوم بسیار مهم در برنامه نویسی صفحات وب آشنا شوید.

تاسيس شهر هوشمند بيل گيتس
برنامه نویسی سمت سرویس گیرنده

گاهی اوقات لازم است شما کدهایی را در صفحه وب بگنجانید تا صرفا در مرورگر کاربر اجرا شوند. برای مثال فرض کنید یک فرم جمع آوری اطلاعات فردی را در صفحه وب فرار دادهاید تا توسط کاربران تکمیل و ارسال شود. شما با استفاده از کدهای سمت سرویس گیرنده میتوانید قابلیتی را برای ارزیابی دادههای وارد شده قبل از ارسال برای سرور وب ایجاد نمایید تا برای مثال اگر کد ملی وارد شده توسط کاربر ده رقمی نبود. پیغام هشداری به کاربر داده شود و از ارسال اطلاعات جلوگیری گردد. به این ترتیب میتوانید از ارسال اطلاعات نادرست و ایجاد را در صفحه وب قرار دادهاید تا توسط کاربران تکمیل و ارسال شود. شما با استفاده از کدهای سمت سرویس گیرنده می توانید قابلیتی را برای ارزیابی داده های وارد شده قبل از ارسال برای سرور وب ایجاد تمایید تا برای مثال اگر کد ملی وارد شده توسط کاربر ده رقمی تبود، پیغام هشداری به کاربر داده شود و از ارسال اطلاعات جلوگیری گردد. به این ترتیب میتوانید از ارسال اطلاعات نادرست و ایجاد ترافیک غیر ضروری در شبکه جلوگیری نمایید. امروزه برای ایجاد کدهای سمت سرویس گیرنده عمدتا از زبانهایی مانند JavaScript و VBScript استفاده می شود.

برنامه نویسی سمت سرویس دهنده

به منظور از کدهای سمت سرویس دهنده، همان کدهای نوشته شده به زبان های برنامه نویسی تحت وب مانند Perl JSP.ASP .PHP و … هستند که پردازشی را روی سرور وب انجام می دهند، در ادامه مثال قبل، هنگامی که مشخصات فردی کاربر برای سرور وب ارسال می شود، یک قطعه کد که با یکی از زبانهای مذکور نوشته شده به اجرا در می آید و کد ملی وارد شده را مورد ارزیابی قرار میدهد تا صحت آن را تأیید کند. این عملیات ممکن است شامل اتصال به پایگاه داده سازمان ثبت احوال باشد و بنابراین تنها می تواند بر روی سرور وب که حاوی تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری مورد نیاز برای انجام این کار است اجرا گردد
هنگامی که طراح قصد دارد وب سایت را برای مثال در محیط نرم افزار Dreamweaver و با استفاده از زبان PHP تولید نماید، باید علاوه بر نصب موتور PHP بر روی رایانه خود. وب سایت ایجاد شده را بر روی سرور وب محلی قرار دهد تا امکان اجرای کدها و آزمایش صفحات وجود داشته باشد.
سرور وب، زمانی که درخواستی را مبنی بر مشاهده یک صفحه که با استفاده از کدهای PHP تولید شده در بافت می کند، کدهای موجود در آن را پردازش نموده و پاسخ را در قالب یک فایل متنی که میتواند حاوی مجموعهای از کدهای XHTML و نیز کدهای سمت سرویس گیرنده مثل جاوا اسکریپت باشد برای مرور گر می فرستد. کد های xhtml ساختار صفحه را تشکیل می دهند و کد های جاوا اسکریپت هم منتظر می مانندتا رویداد فعال سازی آن ها رخ دهد.

منبع: طراحی سایت


امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6


.
10:11

به بیان خلاصه تر، طراحی وب سایت جزء موضوعاتی است که سلیقه کاربران و طراحان کاملا بر آن تأثیرگذار است و به دلیل تنوع سلیقه های موجود، تأکید بر استاندارد و روشی مشخص در این زمینه چندان کارآمدی ندارد،  با این وجود، میتوان نکاتی را که اغلب متخصصین این فن و نیز کاربران معمولی یا حرفه ای اینترنت بر روی آنها اتفاق نظر دارند به عنوان اصول طراحی اولیه وب سایت برشمرد. این نکات در پنج سرفصل طراحی، مخاطب محوری، ساختار اطلاعات، محتوا و پشتیبانی قابل دسته بندی هستند.

تکنیک های تاثیر گذار طراحی وب سایت

طراحی

    • وب سایت باید به گونه ای طراحی شود که در مرورگرهای مطرح دنیا به صورت کامل و صحیح نمایش داده شود.
    • چنان چه وب سایت برای کاربران فارسی زبان ایجاد شده است، متون فارسی در همه سیستم عامل ها با هر نوع تنظیم زبان قابل خواندن باشند.
    • در صورت چند زبانه بودن وب سایت، روش واضح و سریعی برای انتقال به صفحات دارای زبان مورد نظر پیش بینی شود.
    • طراحی گرافیکی صفحات و رنگ بندی آنها، منطبق بر اصول و قواعد دائش گرافیک باشد.
    • طراحی سایت و به خصوص صفحه اول آن دارای جذابیت باشد تا کاربرانی را که به صورت اتفاقی از وب سایت بازدید می کنند به خود جلب کند.
    • وضوح تصویر در (رزلوشن) صفحات وب سایت به گونه ای انتخاب شود که متناسب با تنظیمات اغلب کاربران باشد و ترجیحا بهترین وضوح برای نمایش صفحات در انتهای صفحه اول قید گردد.
    • برای افزایش جذابیت وب سایت از تصاویر، صداها و انیمیشن های گیرا استفاده شود و تصاویر و شکل های استفاده شده در صفحات از وضوح و ترکیب رنگ مناسب برخوردار باشند.
    • امکان صرف نظر کردن از نمایش فایل های چندرسانه ای وجود داشته باشد. به عنوان نمونه چنان چه در صفحه اول وب سایت یک انیمیشن ورود (Intro) قرار داده شود، دکمه صرف نظر (Skip) در آن پیش بینی شود. و رنگ نوشته ها، رنگ و قالب صفحه، تصاویر و سایر اجزاء صفحه با یکدیگر هماهنگی داشته باشند و متناسب با زمینه فعاليت. أهداف کلی وب سایت و طیف مخاطبان آن باشند.

مخاطب محوری سایت

    • هدف از ایجاد وب سایت کاملا مشخص باشد و این هدف به صورت کامل در محتوا و مطالب موجود در وب سایت لحاظ گردد.
    • مطالب وب سایت متناسب با زمینه فعالیت و معلومات و نیازهای عامه مخاطبان باشد.
    • از به کار گیری حجم انبوهی از تبلیغات به ویژه تبلیغات تصویری و متحرک که باعث دل زدگی مخاطب و تحت الشعاع قرار گرفتن نقش مخاطب می گردد پرهیز شود.
    • امکانی برای ارسال نظرات، پیشنهادها و انتقادات کاربران در مورد محتوای کلی وب سایت یا موضوعی خاص در نظر گرفته شود.
    • نظرات ارسال شده کاربران برای هریک از مطالب، پس از بررسی محتوای آنها در صفحه مربوط به آن مطلب نشان داده شود.
    • امکان ارسال یک صفحه جهت معرفی به دوستان به نشانیهای پست الکترونیک توسط کاربران وجود داشته باشد.
    • در صورت بروز خطا در بارگذاری وب سایت یا نمایش صفحات، پیغامهای مناسبی به کاربر داده شود.
    • طرح صفحات، رنگبندی آنها، نوع و اندازه فونت و تصاویر استفاده شده، متناسب با سلیقه غالب کاربران وب سایت و موقعیت سنی، شغلی و جایگاه اجتماعی آنها باشد.

ساختار اطلاعات وب سایت

      • از آن جا که ممکن است برخی کاربران از طریق پیوندهای موجود در سایر وب سایت ها یا موتورهای جستجو به صفحه ای غیر از صفحه اول مراجعه کنند، لذا در همه صفحات پیوندی برای رجوع به صفحه اصلی وب سایت وجود داشته باشد.
      • برای صفحاتی که حاوی مطالب طولانی با دسته بندی شده هستند، تیتر مطالب در ابتدای صفحه قرار گیرد تا کاربر با کلیک روی آنها به سراغ مطلب مورد نظر برود. همچنین برای برگشت به این دسته بندی، در انتهای هر بخش پیوند برگشت به ابتدای صفحه (Top) قرار داده شود.
      • بخشی برای «پرسشهای متداول» که حاوی پرسشها و پاسخهای پر تکرار کاربران در مورد محتوای وب سایت است در نظر گرفته شود.
      • نقشه وب سایت برای رجوع سریع کاربران به بخش موردنظر در دسترس باشد. و امکان جستجوی آسان در مطالب وب سایت به ویژه بخش بایگانی وجود داشته باشد.
      • منوی اصلی وب سایت از همه صفحات قابل دسترسی باشد. و برای پیمایش در سایت و مرور مطالب و صفحات مختلف آن امکاناتی کاربر پسند تعبیه شود. و کاربر در صفحه اول به آسانی با نحوه سازمان دهی اطلاعات و ساختار وب سایت آشنا گردد.
      • ساختار اطلاعات به گونهای طرح ریزی شود که دسترسی به هر یک از صفحات و مطالب به آسانی امکان پذیر باشد، نیاز به کلیکهای زیاد برای رسیدن به یک مطلب نشانهای از ضعیف بودن ساختار وب سایت است.

محتوا وب سایت

  • هدف از راه اندازی وب سایت و مطالبی که ارایه می کند مشخص باشد و حتی امکان به صورت توضیحی کوتاه در صفحه اول درج شود.
  • مطالب درج شده، در حوزه ای که مرتبط با هدف راه اندازی وب سایت است جامع باشد و پیوندهای مربوط به منابع و مراجع در انتهای مطالب درج گردد.
  • محتوای موجود در وب سایت جدید باشد و در بازههای زمانی مناسب، به روز رسانی گردد.
  • اطلاعات قدیمی از طریق بخش بایگانی (آرشیو) قابل دسترسی و استفاده باشد.
  • مشخصات نویسندگان مطالب با منبعی که از روی آنها ترجمه با اقتباس صورت گرفته درج شود.
  • اشتباهات تایپی یا نگارشی و به ویژه محتوایی در مطالب وجود نداشته باشد و پیوندها، به صورت کامل با محتوای پیوند تطابق داشته باشند.
  • مشخصات ایجاد کننده وب سایت و زمان تأسیس آن درج شود.
  • زمان و تاریخ به روز رسانی وب سایت و درج هر یک از مطالب قید شود.
  • در صورت نیاز کاربران به نرم افزار یا افزونهای خاص برای مشاهده برخی صفحات، قابلیت دسترسی به آن در وب سایت پیش بینی شود.

 

پشتیبانی سایت

  • نام و دامنه مناسب و حتی الامکان کوتاهی برای وب سایت انتخاب شود و با محتوای سایت تناسب داشته باشد.
  • وب سایت به موتورهای جستجوی مطرح معرفی شود تا کاربران از طریق جستجو بتوانند به صفحات آن دست پیدا کنند.
  • فضای در نظر گرفته شده برای وب سایت و نیز سرعت تبادل اطلاعات در حد قابل قبولی باشد.
  • حتی الامکان حجم صفحات پایین باشد تا کاربرانی که با خطوط کم سرعت مشغول گشت و گذار در اینترنت هستند هم بتوانند صفحات وب سایت را مرور کنند.
  • صندوق پست الکترونیک مدیر سایت به صورت منظم بررسی گردد و پاسخ های مناسب در کمترین زمان ممکن برای ارسال کنندگان پیغام فرستاده شود.
  • امکانی برای گزارش خرابی پیوند ها یا بروز خطا در کارکرد هر یک از بخش های وب سایت تعبیه شود تا کاربران به سادگی بتوانند این خطاها را گزارش نمایند.
  • در صورت ذخیره سازی اطلاعات شخصی کاربران در وب سایت، تمهیدات امنیتی کافی برای حفاظت از آنها در نظر گرفته شود.
  • به صورت منظم از محتوای وب سایت نسخه پشتیبان تهیه و در محل امنی نگهداری شود.
  • آزمون های فنی موردنیاز برای بررسی صحت ارتباط میان صفحات و معتبر بودن پیوندها انجام گیرد.

چگونه یک وب سایت حرفه ای طراحی کنیم؟

 


امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6


.
16:50

بسیاری از قوانین طراحی سایت خبری ساده و به وضوح قابل مشاهده است، در حالی که ممکن است دیگران آن را ندیده بگیرند. در این مقاله قصد داریم به بررسی روش ها و نکاتی بپردازیم که باعث می شوند طراحی وب سایت خبری شما به صورتی حرفه ای و کاربر پسند صورت گیرد.

طراحی سایت خبری حرفه ای 

پس زمینه ساده 

پس زمینه ساده مساوی است با خوانایی بیشتر مطالب وب سایت خبری. بررسی ها نشان داده است که بیش تر از 90 درصد وب سایت های خبری و مجلات از پس زمینه با رنگ سفید استفاده می کنند. حتی در مواردی که از رنگ سفید هم استفاده نمی شود، از رنگ هایی استفاده خواهد شد که ساده هستند و سبب فشار آوردن به چشم خوانندگان نخواهند شد. 

حفظ هماهنگی در سراسر مطالب

با مشاهده مجلات و مقالات سایت های حرفه ای متوجه می شوید که هماهنگی زیادی بین صفحات آن ها وجود دارد. فونت ها یکسان هستند عنوان ها یکسان هستند طرح بندی صفحه اصلی یکسان است. ممکن است تغییراتی در نحوه قرار گرفتن مقالات وجود داشته باشد اما چیز هایی مانند شماره صفحه در یک مکان یافت می شوند و اغلب تصاویر نیز با یک سبک نشان داده می شوند. 

ثبات

این سازگاری اطمینان و آرامش بیشتری خوانندگان خواهد داد و باعث می شود آن ها از یک صفحه به صفحات بعدی بروند (درست مانند صفحات روزنامه ها و مجلات). اطمینان حاصل کنید که چیز هایی مانند سرصفحه، منو ناوبری و سایر عناصر کلیدی سایت شما در تمامی صفحات یکسان هستند. همچنین مطمئن شوید که فونت های شما در سراسر سایت سازگار است (نه تنها فونت قلم، بلکه اندازه و سبک های مورد استفاده).

تبلیغاتی واضح بدون مزاحمت

تبلیغات همواره در مقالات خبری به وضوح از محتوا مقاله قابل مشاهده هستند، بدون این که از نظر ویراستاری مجزا باشند یا به طور ویژه با عنوان تبلیغات مشخص شده باشند. این موضوع به خاطر کسب اعتماد خوانندگان است. اگر خوانندگان مطمئن نشوند که محتوای شما مهم است یا نه و شامل چه تبلیغاتی است اعتماد آن ها کاهش خواهد یافت. این در مورد در پست هایی که توسط اسپانسر ها تولید می شوند بسیار مهم است و ممکن است خواننده فکر کند که شما قصد فریب او را داشته اید. در تصویر زیر یک نمونه را می توانید مشاهده کنید:

تبلیغات بدون مزاحمت 

تصاویر بزرگ بهترین تصاویر هستند

بیشتر مجلات خبری تمایل به استفاده از تصاویر بزرگ دارند. در برخی مقالات نیز دو صفحه کنار هم را می ببینیم که توسط یک تصویر بزرگ کاور شده است. همین مورد در وب سایت ها نیز انجام پذیر است و این صفحات به دلیل جذابیت بالایی که دارند، می توانند بازدید کنندگان بیشتری را جذب کنند. در تصویر زیر نمونه ای از این مجلات را مشاهده می نمایید:

تصاویر خبری بزرگ 

بلوک های متن بزرگ 

این موضوع ممکن است در ابتدا خیلی واضح نباشد، اما اکثر مجلات در تمام صفحات خود بلوک های بزرگی از متن دارند، اما این بلوک های بزرگ متن در اغلب موارد توسط چیزهایی مانند نقل قول ها و یا تصاویر شکسته شده است. 
بنابراین، به جای این که متن سایت را در قسمت های بزرگ قرار دهید، با عناصر تایپوگرافی، تصاویر و حتی تبلیغات آن را تجزیه کنید. حتی چیزهای ساده ای که پاراگرافهای شما را کوتاه کرده یا مطالب سایت خبری شما را به قسمت های مختلفی که دارای هدر هستند، تقسیم می کنند، تفاوت قابل توجهی را در خواندن مطالب و ایجاد علاقه بیشتر در بازدید کنندگان ایجاد خواهد کرد. 

استفاده از گرید ها

استفاده از ساختار مناسب در طراحی سایت حرفه ای سبب انتقال بهتر مطالب به کاربران خواهد شد. استفاده از انواع گرید ها می تواند سبب ایجاد یک طرح قدرتمند برای عناصر گردد. اغلب مقالات در ادامه یک گرید قرار می گیرند، اما در عین حال شما طرح هایی را مشاهده می کنید که عمدا گرید را خراب می کنند. عناصری مانند تصاویر یا نقل قول ها، ستون ها را از هم جدا می کنند و علاقه های بصری به طرح را افزایش می دهند.

استفاده از تیزر قوی

کاور روزنامه به عنوان تیزر آن عمل خواهد کرد. وقتی شخصی از یک دکه روزنامه فروشی بازدید می کند، پوشش یا کاور روزنامه توجه او را جلب خواهد کرد. این تنها فرصتی است که اکثر مجلات و روزنامه ها می توانند برای جذب خواننده بیشتر از آن استفاده کنند. اما نکته مهم این است که وب سایت ها معمولا کاور ندارند ولی می توان از تیزر ها در آن استفاد نمود. بدون داشتن یک تیزر مناسب، اغلب بازدید کنندگان احتمالا بر روی دکمه برگشت مرورگر خود کلیک خواهند کرد، درست مانند این که یک مجله خبری با پوشش بی اهمیت در یک دکه روزنامه فروشی می بینند. 

نتیجه گیری

در حالی که امروزه بسیاری از اصول طراحی مقالات و مجلات خبری به وب سایت ها اعمال شده است، اما به خاطر داشته باشید که این به معنای استفاده مستقیم از اصول یک زمینه در زمینه ای دیگر نخواهد بود. فکر کردن درباره طراحی شما در این شرایط سبب خواهد شد تا شما چیز های جدید را امتحان کنید و ایده های جدیدی را آزمایش کنید. برخی از آن ها کار خواهند کرد و برخی دیگر نه، اما فراموش نکنید، یک طراحی خوب همیشه طراحی خوب است.


امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6


.
10:13

دنیای وب مانند یک گالری هنری است و طراحان وب سایت همانند هنرمندان هستند و مثل همه ی هنرمندان هم ،تمامی طراحی وب سایت های این طراحان به درستی کار نمیکنند و نوع ساخت بعضی از سایت ها بسیار آزار دهنده است.

فرض کنید نقاشی علاقه به رنگ آبی دارد و بخواهد در همه ی آثار خود از این رنگ استفاده نماید.استفاده از این رنگ باعث می شود ، دیگر آثار این نقاش چشم را تحریک نمیکند و برای شخص تماشای آثار جذاب نیست، طراحی سایتنیز به این صورت است. طراح سایت باید جوری سایت خود را طراحی کند که برای تمامی بازدید کنندگان متفاوت و جذاب باشد.دنیای اطراف ما به سرعت در حال تغییر هستند،همانطور که در دنیای مد و زیبایی روش هایی مد می شوند و بعد از مدتی مد جدیدی ارائه میشود که ممکن است مد قبلی کامل از بین برود ویا خیلی کمرنگ شود در طراحی سایت هم به همین صورت میباشد یعنی با آمدن یک روش ممکن است روش قبلی بخاطر بی ثباتی و تاثیرات منفی کاملا از بین برود.اما همانطور که شاهد طرز لباس پوشیدن افرادی هستیم که برای بقیه خنده دار و مضحک است و به نظر از مد افتاده و قدیمی می باشد ، در طراحی سایت نیز هنوز هم سایت هایی هستند که با روش های قدیمی و ناپسند طراحی شده و باعث غیر حرفه ای بودن یک وب سایت می شوند. در ادامه این مقاله به چند عامل که باعث میشود نمایش یک سایت زشت و ناپسند جلوه دهد را توضیح خواهیم داد.

طراحی سایت با استفاده از تصاویر متحرک Giff و فلش

در سال های گذشته طراحان محدودی در  طراحی سایت از فلش اینترو استفاده میکردند. آن ها با استفاده از انیمشین ها و تصاویر متحرک جذابیت خاصی به سایت ها می دادند، البته این موضوع باعث کند شدن سرعت سایت و دیرلود شدن صفحات بود و باز نشدن سایت در مرورگرهای جدید و همچنین اینکه برای سئو یک سایت بهینه نبودند که کاربران برای بازدید از این صفحات باید زمان زیادی را صرف میکردند که خیلی مورد پسند کاربران و همچنین طراحان قرار نگرفت و طراحان به اشتباه خود در این نوع طراحی ها پی بردند و این تکنیک خیلی زود منسوخ شد. اما با این حال هنوز هم طراحانی وجود دارند که از این تکنیک استفاده می کنند.

 

استفاده از فلش در طراحی سایت

پاپ آپ در طراحی سایت

این مورد در وب سایت مانند دریافت ایمیل های ناخواسته در صندوق پستی شماست. از استفاده از pop up های ویندوزی و لینک های چشمک زن برای جلب توجه مخاطب در طراحی وب سایت تان جداً خودداری نمایید. زیرا این روش فقط برای بازدیدکننده مزاحمت ایجاد می نماید.

نمایش کلید واژه در وب سایت برای سئو

در گذشته بخاطر بهینه سازی و سئو سایت، طراحان بخش هایی در سایت را به تکرار کلمات کلیدی که در مرورگر ها توسط کاربر سرچ می شدند را اختصاص می دادند که در رتبه سایت هم تاثیر داشت.این بخش ها باعث گرفته شدن فضای سایت و دید نامناسب صفحه می شد. این روش با بروز شدن موتور های جستجوگر تقلب شناخته شد و باعث دادن امتیاز منفی از سمت موتورهای جستجوی گوگل به این نوع سایت ها شد. همچنین به دلیل ساختار قدیمی ، کاربران این نوع سایت ها را غیر حرفه ای تلقی می کنند.

استفاده از رنگ های روشن و غلیظ در طراحی سایت

در زمان طراحی سایت به طراحان و گرافیست ها همیشه پیشنهاد میشود  در طراحی سایت حداکثر از سه رنگ اصلی یا مکمل در کنار رنگهای خنثی استفاده کنند چون استفاده از رنگ های روشن و غلیظ  و مختلف، سایت تان جلوه ایزشت به خود می گیرد.

 

استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت

طراحی سایت با استفاده از فونت های فانتزی 

در بعضی از وب سایت ها هنوز هم فونت های فانتزی در زمان طراحی سایت به کار رفته و مشاهده میکنیم که این کار باعث می شود سایت شما کاملا غیر حرفه ای به نظر کاربر بیاید حتی اگه دارای محتوای قوی ، بروز و تخصصی باشد .

منوی پنهان و دور از دید کاربر

تا جایی که امکان دارد منو ها را ساده و در  دید کاربر قرار دهید چون استفاده از منوهای مخفی منجر به سردرگمی کاربر می شود و امکان دارد سایت شما را ترک کند.

قراردادن اطلاعات در صفحه اصلی

 به صفحه ای گفته میشود که کاربر با ورود به سایت براحتی بتواند در مورد کسب و کار شما و هدف سایت اطلاعات کسب کند. در برخی سایت ها این اطلاعات که باید در صفحه اصلی نمایش داده شوند، در صفحات فرعی و به شکل یک گالری تصویر و ویدئو نمایش داده میشوند.

منبع: سایت rayan-it


امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6


.
20:40

طراحی وب سایت هتل و اماکن اقامتی

طراحی سایت هتل و اماکن اقامتی : مسافرت نمودن و مهیا نمودن وسایل سفر و هموار کردن کارها تنها مختص به ایام تعطیلات و مناسبتها نمیباشد. بسیاری از افراد حتی قبل از سفر به دنبال مکان و یا مسافرخانه یا هتل هستند تا سفر خود را با اطمینان خاطر بیشتری آغاز و سپری نمایند. بنابراین شما میتوانید اولین نفری باشید که با وب سایت خوب و دوست داشتی که دارید به آنها در این زمینه یاری برسانید. اجازه بدهید مسافران اول از همه در وب سایت شما اطلاعات خود را پیدا نمایند و با این کارها آنها به وب سایت شما وفادار بوده و حتی شما را به دیگران برای همین کار معرفی مینمایند.
حتی دیده شده است که کاربران برای پیدا نمودن اقامتگاه های تفریحی وارد وب سایتی شده اند ولی در نهایت به خرید بلیط و حتی خرید چمدان ختم شده است. بنابراین این نتیجه را میگیریم که در نهایت حتی وب سایتی که تنها برای دادن اطلاعات به صورت رایگان طراحی شده باشد میتواند کالا و خدمات پولی هم به کاربران خود ارائه نمایند. طبق آخرین آمار رشد خرید های اینترنتی در سال ۱۳۹۳ نسبت به سال گذشته ۲۰۰ درصد افزایش داشته است که میتواند فرصت داشتن یک وب سایت ایده آل را برای شما فراهم نماید.

امکان رزرو آنلاین و هماهنگی تمامی کارهای مربوط به این پروسه میتواند یکی از جذابترین و البته حساس ترین قسمتها در این زمینه باشد. با وجود این سرویس کاربرانتان میتوانند بدون اینکه یک سفر درون شهری را انجام دهند اقدام به رزرو آنلاین بلیط و هتل خود نمایند و مبلغ مورد نظر را به صورت آنلاین به حساب شما واریز نمایند. در طراحی این سرویس میتوانیم اتاق های پر و خالی را به خوبی به مشتریان شما نشان دهیم تا آنها بتوانند بهترین و درست ترین تصمیم را برای رزرو اتاق ها و سوییت های هتل و اقامتگاه شما داشته باشند. حتی میتوانیم برای اینکه مشتریان شما مخصوصا در مناسبت ها مانند ایام عید و غیره انتخاب راحتتری را داشته باشند نیز پکیج های مسافرتی و رزرو اتاق برای آنها در نظر بگیریم تا در نهایت انتخاب درست تر و هوشمندانه تری را داشته باشند. 
همچنین رستوران دارها میتوانند در داخل طراحی وب سایت هتل و اماکن اقامتی شما اقدام به دادن تبلیغات نمایند. آنها به دنبال این هستند که از تعداد بازدید کنندگان بالای سایت شما استفاده نمایند و کسب و کار خود را رونق دهند. پس بنابراین برای این دسته از افراد هم جای تبلیغات و معرفی کسب و کار خود را خواهیم گذاشت تا هم شما بتوانید از سایت هتل و گردشگری خود کسب درآمد نمایید و هم آنها بتوانند خود را سریعتر و راحتتر به بازار هدف خود معرفی نمایند. 

یکی از بخشهای جذاب که میتوان در چنین وب سایت هایی راه اندازی نمود نمایش دقیق مکان های تفریحی و سیاحتی و زیارتی همراه با اطلاعات جامع و کافی آنها میباشد. بطوریکه بر روی نقشه میتوان آن را دقیق برای کاربران و مسافران مشخص نمود. هر یکی از مکان های که میخواهید آن را معرفی نمایید به همراه گالری تصویربسیار جالب و جذاب میتواند کاربر را برای ساعت های بسیار زیاد در سایت شما نگه دارد. میتوانیم دقیقا مسافت تا مقصد مورد نظر چه به صورت پیاده و چه به ماشین و وسایل حمل و نقل عمومی به کاربران سایت نشان دهیم تا بهترین تصمیم گیری و مدیریت زمان برای سفر خود را داشته باشند. در نهایت تمامی این ها باعث خواهد شد خود مشتریان واقعی هتل و اماکن اقامتی شما از سایت خود شما برای دیدن بهترین جاها استفاده نمایند و آن را هم به دیگر دوستان خود نشان دهند.
مطمئن باشید کاربران تنها به دنبال وب سایت هایی هستند که اطلاعات مورد نظرشان را به آنها بدهند و در غیر اینصورت وب سایت شما را ترک نموده و وب سایت دیگری را برای این کار انتخاب مینمایند.

معمولا در طراحی سایت و اماکن اقامتی و معرفی اماکن میتوانیم این سرویس ها و خدمات را ارائه نماییم که عبارتند از:

  • طراحی صفحه وب  رزرو روزانه و دوره ای
  • طراحی صفحه وب  پرداخت رزرو آنلاین از طریق درگاه بانکی
  • طراحی صفحه وب  تاریخ بندی اتاق های خالی و پر
  • طراحی صفحه وب  دسته بندی اتاق ها بر اساس ظرفیت و یا تعداد تخت
  • طراحی صفحه وب  درج و مدیریت امکانات و توضیحات برای هر اتاق
  • طراحی صفحه وب  پیشنهاد های ویژه در روزهای مهم بر اساس نیاز
  • طراحی صفحه وب  معرفی رستوران های داخل هتل
  • طراحی صفحه وب  معرفی مکان های دیدنی شهر
  • سایت منبع

امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6


.
18:20

داشتن دیزاین خوب برای هر اپلیکیشنی چه دسک تاپ و چه موبایل اپلیکیشن ها ضروری است ولی در طراحی اپلیکیشن موبایل بدلیل محدود بودن به صفحه نمایش های کوچکتر و سایر محدودیت هایی که کاربران با ان روبرو هستند ، دیزاین قوی بسیار حیاتی تر است و می تواند این محدودیت را برطرف کند. از طرفی تمرکز برروی اینترفیس موبایل اپلیکیشن ها به عنوان بخش کلیدی در بهبود تجربه کاربری کاربرانی است که اپلیکیشن شما را استفاده می کنند.
گرایش mobile-first یکی از گرایشات محبوب در میان طراحان تجربه کاربری (UX) و طراحی و توسعه اپلیکیشن ها محسوب می شود . چرا که امروزه اکثر وب گردی ها از طریق اسمارت فون ها صورت می گیرد به همین دلیل می توان به اهمیت طراحی در اسمارت فون ها پی برد.
در طراحی اپلیکیشن ها به عوامل زیر توجه کنید :
*شناسایی کاربران هدف :
معمولا کاربران اپلیکیشن های موبایل به دودسته کلی تقسیم می شوند : 
دسته ای از کاربران که به دنبال اطلاعات خاصی یا صرفا انجام دادن کار خاصی در اپلیکیشن و یا حتی در وب سایت شما هستند و دسته ای دیگر که به دنبال اطلاعات خاصی نیستند و صرفا اطلاعات شما مرور می کنند . اگر کاربران هدف شما دسته اول هستند، بنابراین برروی ویژگی ها و سرویس هایی تمرکز کنید که کاربران را راحت تر به سرویس شان برساند . برای کاربران دسته دوم نیز، دادن دسترسی سریع به اطلاعات و ارائه راهکارهایی برای نگه داشتن انها در اپلیکیشن ضروری است .
استفاده از طراحی مبتنی بر وظیفه در طراحی موبایل اپلیکیشن ها :
معمولا در موبایل ها محدودیت هایی وجود دارد که این محدودیت ها در دیزاین اپلیکیشن های موبایلی باید در نظر گرفته شوند . به همین دلیل تمرکز اصلی طراحان اپلیکیشن برروی پیاده سازی قسمت هایی است که کاربران را به راحتی به سرویس هایی که می خواهند برساند. طراحان تلاش می کنند تا خواسته های کاربران خود را درک کنندو از طریق طراحی مبتنی بر عملیات به کاربران خود کمک کنند به راحتی به عملیات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند .
طراحی ساده اپلیکیشن ها :
همیشه به خاطر داشته باشید که موبایل ها و اسمارت فون ها فضای کافی برای حجم بالایی از اطلاعات را ندارند. هرچقدر اپلیکیشن شما ساده تر باشد البته به نحوی که عملکرد های اصلی خود را حفظ کند، قطعا در بین کاربران اپلیکیشن شما طرفداران بیشتری خواهد داشت. از طرفی پشتیبانی و آپدیت اپلیکیشن نیز ساده تر خواهد بود .
تمرکز برروی اصول تجربه کاربری در اپلیکیشن:
دانش کامل از تجربه کاربری در ارتباط با محصول یا خدمات، یکی از اصول اساسی طراحی اپلیکیشن موبایل ها است. چرا که در موبایل ها با محدودیت بیشتری برای دیزاین روبرو هستیم و داشتن UX قوی همان برگ برنده برای طراحی موبایل اپلیکیشن است . استراتژی شما بر پایه تعامل استوار است. هدف طراحی، رابط کاربری است که به مشتری دقیقاً چیزی را ارئه بدهد که او می خواهد، اپلیکیشن موبایلی که همواره همراه او باشد و تجربه خوبی از کار کردن با اپلیکیشن را برای او ایجاد کند . بیشتر اوقات هدف ما از طراحی ، صرفا داشتن ظاهری زیبا برای اپلیکیشن است ولی این گزینه در کنار کاربردپذیری سریع و راحت مکمل هم می شوند و تجربه کاربری کاربران اپلیکیشن را بهبود می بخشند . همه مواردی که ممکن است مشتریان ما با آن‌ها برخورد کنند باید پیش‌بینی شود. اگر اتصال قطع شد چه اتفاقی خواهد افتاد. اگر مشتری بلافاصله دکمه بازگشت را بزند چه می شود و ... همه این احتمالات در طراحی اپلیکیشن ها باید در نظر گرفته شوند و قطعا پاسخ مناسبی برای انها در نظر گرفته شود تا حس خوبی از کار کردن با اپلیکیشن مورد نظر برای کاربر تداعی شود .
تعیین هدف درآمد زا برای توسعه اپلیکیشن موبایلی در آینده :
هدف موبایل اپلیکیشن شما باید به دنبال ایجاد فضایی باشد که کاربران بتوانند به راحتی در آن با کسب و کار و بزینس شما تعامل داشته باشند و در نهایت منجر به فروش آن‌ها از طریق اپلیکیشن شود. اکثر بزینس ها در اوایل کار خدمات و سرویس های خود را به شکل رایگان در اختیار کاربران اپلیکیشن قرار می دهند ولی نهایتا بعد از مدتی باید به جنبه درآمدزایی ان نیز توجه نمود و از این راه
هدف های بلند مدت برای اپلیکیشن شما باید روی نحوه توزیع خدمات و سرویس ها و نهایتا درآمد زایی تمرکز کنند. توجه کنید که پردرآمدترین موبایل اپلیکیشن ها در ابتدا به شکل رایگان ارائه می شوند و بعد از جذب کاربران خود استراتژی خود را عوض می کنند و به جنبه های پولی آن توجه می کنند .باید کاربران اپلیکیشن خود را به سمتی هدایت کنید که مشتاق برای خدمات اضافی در اپلیکیشن شما شود . در این صورت می توانید این خدمات و سرویس های اضافی را در ازای پرداخت پول در اختیار وی قرار دهید . که تعیین این زمان در مراحل توسعه اپلیکیشن خود عامل کلیدی محسوب می شود که نتیجه تعامل خوب و با هدف با کاربران محسوب میشود .
منبع


امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6


.
15:38

مزایای Ajax طی سال های اخیر جهت صنعت نرم افزار در زمینه ی وب و طراحی سایت به سوی تولید نرم افزارهای است که مستقل از سیستم عامل و مرورگر باشند. نگاهی به سیر تحولات زبان های برنامه نویسی مانند PHP و ASP از طرفی و کاهش اقبال برنامه نویسان به فناوری های همچون ActiveX و Java Applet در سمت کلاینت از طرف دیگر، تایید کننده این مطلب است.

یکی دیگر از دلایل مهم توجه دنیای نرم افزار به Ajax این است که همچون فناوری های مانند Macromedia Flash نیازمند نصب هیچ نرم افزار اضافی بر روی مرورگر نیست و تنها اتکای آن به XML است و این یک مزیت است زیرا XML انعطاف پذیری زیادی دارد و هم اکنون در مقیاس گسترده ای در نرم افزارهای تحت وب مورد استفاده قرار می گیرد.

چالش های Ajax

برنامه های Ajax به علت تبادل حجم داده کم بین سرور و کلاینت ترافیک شبکه را کاهش می دهند و سرعت اجرا را بالا می بردند. نکته مهم دیگر این است که در مورد Ajax شما نیاز به یادگیری زبان برنامه نویسی جدیدی نیستند. چالش های فن آوری Ajax برنامه نویسی صفحات به سبک Ajax دارای چالش های متعددی است : – عناصر موجود در صفحات وب می بایست متناسب با شرایط هر مرورگر برنامه نویسی گردند، چرا که هر مرورگر یک نسخه متفاوت از DOM و DHTML را ارائه می نمایند. هر چند این تفاوت ها اندک باشد). – برنامه نویسی سمت کلاینت صرفا با استفاده از جاوااسکریپت انجام می شود. پیاده سازی برخی از بخش های Ajax می تواند برای پیاده کنندگان بسیار پیچیده باشد و نیازمند دانش بالائی در خصوص استفاده از جاوا اسکریت باشد. – جاوا اسکریپت، ویژگی ها و امکانات مورد نیاز پیاده کنندگان برنامه های دات نت را تامین نمی نماید ( نظير یک رویکرد شی گراء کامل ). علاوه بر این، در این فن آوری از کتابخانه ای نظیر آنچه در پلت فرم دات نت ارائه شده است، استفاده نمی گردد و برنامه نویسان می بایست تمامی برنامه را از ابتدا کد نمایند. – جاوا اسکریپت و پیاده سازی سمت کلاینت، عموما بخوبی در محیط های یکپارچه توسعه (IDEs) حمایت نمی گردند. بعنوان سخن آخر:Ajax تکنولوژی نیست که جدید کشف شده باشد، شی XMLHttpRequest از زمان IE5 عرضه شده بود ولی چون دیگر مرورگرها از آن پشتیبانی نمی کردند، Ajax ناشناخته مانده بود.


امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6


.
14:08

مهم ترین اصول طراحی فروشگاه اینترنتی شما در نگاه اول:

آیا تا کنون برایتان پیش آمده است که وارد سایتی شوید و در کمتر از 30 ثانیه از آن سایت خارج شوید؟

در این مقاله در مورد نکاتی با شما صحبت می کنم که اگر آن ها را در طراحی فروشگاه اینترنتی خودرعایت نکنید ، سایت و فروشگاه شما هم جزو دسته ای قرار می گیرد که بازدیدکنندگان به محض ورود به آن،سریعا از آن خارج می شوند.

1-در معرض دید قرار دهید:زمانی که بازدیدکننده وارد سایت شما می شود،قطعا به دنبال چیزی است و از راه های مختلفی نظیر گوگل ، تبلیغات بنری ، جوامع مجازی ، ایمیل و… به سایت شما هدایت شده است.باید دقت کنید که دقیقا آن چیزی را در صفحه ی فرود سایتتان قرار دهید که بازدید کننده دنبال آن است.(صفحه ی فرود صفحه ای از سایت شما است که کاربر با کلیک کردن روی یک لینک مستقیما وارد آن می شود.)

کسی که وارد سایت شما می شود حال و حوصله ی گشتن ندارد و این وظیفه ی شماست که دقیقا نیاز او را پیش بینی کنید وآن را در معرض دید قرار دهید.به عنوان مثال اگر سایتتان را برای یک عبارت کلیدی بهینه می کنید باید دقت کنید که بازدیدکننده به محض اینکه از طریق گوگل وارد سایت شما شد مطلب یا محصول مورد نیازش را پیدا کند و دیگر نیاز به کلیک کردن روی گزینه های مختلف و جست و جو نداشته باشد.

اصول طراحی فروشگاه اینترنتی2-سرعت:به دفعات فروشگاه های آنلاینی را دیده ام که سرعت بارگزاری بسیار پایینی داشتند.اگر فروشگاه شما نیز دچار این مشکل است همین عامل باعث می شود که قبل از اینکه دیده شوید کاربر سایت شما را ترک کند و سایتی دیگر را باز کند.هر سایتی که دارید،چه کد نویسی شده باشد و چه با سیستم های مدیریت محتوا ساخته شده باشد،باید سرعت بارگذاری بالایی داشته باشد.

خیلی روی سرعت سایتتان کارکنید.سرعت بارگذاری مناسب اساسی ترین اصل در طراحی فروشگاه اینترنتی شماست.هرچند هم که سایت خوبی و پر محتوایی داشته باشید کاربران حوصله منتظر ماندن را ندارند و سریعا سراغ رقیبان شما می روند.

3-نمایش صحیح:نمایش صحیح سایت در دستگاه های مختلف مثل موبایل ها،تبلت ها،کامپوتر و …اگر سایت شما نمایش خوبی در گوشی موبایل یا تبلت نداشته باشد و دچار به هم ریختگی شود مطمئن باشید که بخش بزرگی از مشتریان آینده ی خود را از دست خواهید داد.

ضمن اینکه برای اینکه بتوانید در نتایج جست و جو به خوبی ظاهر شوید حتما باید سایتی با طراحی واکنشگرا داشته باشید تا در تمام دستگاه ها بدون بهم ریختگی نمایش داده شود.جالب است بدانید که گوگل سایت هایی را که فقط برای مرورگر کامپیوتر طراحی شده اند را برای نتایج جستجو ی موبایل و تبلت نمایش نمی دهد.با توجه به اینکه اغلب کاربران اینترنت از موبایل و تبلت استفاده می کنند توصیه می کنم حتما سایتتان را واکنشگرا کنید.

4-عکس های مناسب:زمان طراحی فروشگاه و هنگامی که محصولاتی را وارد سایتتان می کنید، از عکس های با کیفیت مطلوب استفاده کنید.یکی از مهمترین فاکتور ها در جذب بازدیدکنندگان استفاده از عکس های زیاد و باکیفیت است.

برای افزایش سرعت سایت پیشنهاد می شود که از عکس هایی استفاده کنید که ضمن داشتن کیفیت مناسب حجمی کمتر از 40 کیلوبایت داشته باشند.(برای سایت های فرشگاهی که از عکس های زیادی برای نمایش محصولات خود استفاده می کنند عکس های با حجم کمتر از 30 کیلوبایت توصیه می شود.اما بعضی از افراد برای کاهش حجم عکس،کیفیت عکس را بیش از اندازه پایین می آورند که همین عامل به شدت اعتبار فروشگاه آنها را کاهش می دهد.یا از عکس استفاده نکنید یا اگر استفاده می کنید سعی کنید تا حد امکان باکیفیت و کم حجم باشد.

اصول طراحی فروشگاه اینترنتی

5-فونت و رنگ بندی نوشته ها:از استفاده از چندین نوع فونت مختلف پرهیز کنید.سعی کنید که تمام متونی که در فروشگاهتان قرار می دهید با یک فونت نوشته شود فقط در صورت لزوم برای بخش هایی که می خواهید متمایز باشند می توانید از فونتی دیگر استفاده کنید. برای انتخاب رنگ نوشته هایتان به خوانایی آن دقت کنید.دقت کنید که رنگ فونت چشم را نزند و با رنگ پس زمینه ی سایتتان تضاد داشته باشد که به راحتی خوانده شود.

تبلیغات و تصاویر متحرک:در طراحی سایتتان از فایل های فلش استفاده نکنید.زیرا در اغلب مرورگرها،فلش پلیر به درستی کار نمی کند و کاربران نیز در اغلب اوقات مهارت رفع این مشکل را ندارند.فایل فلشی که برای بازدیدکنندگانتان نمایش داده نشود این حس را القا می کند که بخشی از سایت شما غیر فعال است.

اگر در سایتتان تبلیغات بنری سایت های دیگر را قرار می دهید دقت کنید که از گذاشتن تبلیغات چشمک زن به شدت خودداری کنید.زیرا این تبلیغات  حواس بازدیدکننده را پرت می کند و باعث اذیت شدن او می شود.

6-اصول نگارشی:تمامی متون را از نظر غلط های املایی و مشکلات نگارشی حتما بررسی کنید.بارها برای خود من پیش آمده که از سایتی صرفا به خاطر وجود غلط های املایی و نگارشی در توضیحات محصولشان خرید نکرده ام.برای این کار می توانید از پلاگین ویراستیار که برای ورد طراحی شده است استفاده کنید و قبل از وارد کردن اطلاعات به سایتتان آن ها را ویرایش کنید.

7-رنگ بندی سایت:سعی کنید که آگاهانه از رنگ ها در طراحی فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید.آیا تاکنون دقت کرده اید که رنگ ها به طور ناخودآگاه مفهومی را در ذهن خواننده تداعی می کنند؟و این یک نقطه قوت برای شماست که با توجه به جامعه ی هدف و زمینه ی فعالیتتان،از رنگ مناسب و مرتبط با موضوع سایتتان استفاده کنید.
اصول طراحی فروشگاه
به عنوان مثال رنگ بندی یک سایت فروش عطر زنانه با رنگ بندی فروشگاه لوازم ورزشی باید کاملا متفاوت باشد. به چند نمونه زیر دقت کنید.

اصول طراحی فروشگاه اینترنتیپیشنهاد می کنم که برای طراحی فروشگاه اینترنتی خود،در مورد روانشناسی رنگ ها مطالعه کنید و به پیامی که هر رنگ به ناخود آگاه بازدیدکننده ی سایتتان منتقل می کند دقت کنید.

سایت منبع


امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6


.
18:46

برای اینکه بدانیم طراحی وب سایت چیست ابتدا باید با صفحات اینترنتی آشنا شویم و سپس در مورد طراحی صفحات اینترنتی و طراحی وب سایت بحث کنیم.

وب سایت ابتدایی

هر وب سایت بصورت ساده از چندین صفحه متصل به هم تشکیل می شود. درون هر کدام از این صفحات می توان متن، تصویر، فایل صوتی یا فایل تصویری قرار داد. پس از ایجاد صفحات اینترنتی باید این صفحات به هم متصل شوند. اتصال صفحات به یکدیگر را به اصلاح لینک می گویند. اگر یک صفحه از یک وب سایت به یک صفحه دیگر از همان وب سایت متصل شود، به آن لینک داخلی گفته می شود و اگر به یک صفحه از وب سایتی دیگر لینک دهد به آن لینک خارجی گفته می شود.

وب سایت پیشرفته 

در حال حاضر صفحات اینترنتی بسیار پیشرفته تر از چند فایل متنی و تصویری هستند. به عنوان مثال در این صفحات می توان برای دیگران پیام فرستاد، حساب بانکی را چک کرد، خرید اینترنتی انجام داد، بصورت صوتی یا تصویری با دوستان و اقوام خود در اقصا نقاط دنیا گفتگو کرد. بسیاری از شرکتها وب سایت را برای بازار یابی اینترنتی و افزایش فروش خود راه اندازی می کنند.

هنگامی که برای یکی از دوستان خود پیامی می فرستید، این پیام در یک حافظه به نام دیتابیس ذخیره می شود. هنگامی که دوست شما وارد صفحه خود می شود، نرم افزار سایت چک می کند که آیا پیامی برای وی ارسال شده است. اگر پیامی در دیتابیس ذخیره شده بود، کاربر را از وجود این پیام آگاه می سازد. برای انجام این کارها باید با زبانهای برنامه نویسی آشنایی داشت تا بتوان چنین امکانی را برای کاربران وب سایت فرآهم کرد.

طراحی سایت چیست؟

برای اینکه بتوان یک وب سایت طراحی کرد باید به زبانهای برنامه نویسی تسلط داشت. زبانهایی مانند:

HTML, CSS, Javascript, jQuery, PHP & MySQL

و برای ایجاد قالب و گرافیک وب سایت باید بر نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ و فلش تسلط داشت.

طراحی وب سایت به دانش استفاده از این زبانها و نرم افزارها در جهت طراحی و راه اندازی یک وب سایت اینترنتی گفته می شود.

منبع: سایت http://www.seosem.ir/19/What-is-Web-Site-Design-and-Web-Development-Languages.html



امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
تاریخ : 1396/11/21 برچسب ها : زبان های رایج طراحی وب سایت,


.
10:21
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به طراحی سایت | سئو | طراحی فروشگاه می باشد و استفاده از مطالب با ذکر نام منبع بلامانع است .
طراح : بلاگ مهر